esmaspäev, 10. november 2008

KASUTUSEL OLEVAD PROTOKOLLID JA PISTIKUD

1. Sõiduautode diagnostikas on kasutusel viis ühenduse protokolli:

- SAE J1850 PWM
(Ford Motor Company)
- SAE J1850 VPW (General Motors)
- ISO 9141-2 (põhiliselt Euroopa, Aasia autod ja ka Chrysler,)
- ISO 14230 KWP2000
- ISO 15765 CAN
(kasutusel aastast 2003, alates 2008 USA's kohustuslik)


2. Pistikute tüübid:

2.1 OBD II,
J1962
(pistik on juhi kohalt käeulatuses, täpselt asukohta pole määratud)
Pistik näeb välja selline (emane pool auto küljes):






Pinide kasutus:
1. -
2. Bus positive Line of SAE-J1850
3. - Ford DCL(+) Argentina, Brasil (pre OBD-II) 1997-2000
4. Chassis ground
5. Signal ground
6. CAN high (ISO 15765-4 and SAE-J2234)
7. K line of ISO 9141-2 and ISO 14230-4
8. -
9. -
10. Bus negative Line of SAE-J1850
11. - Ford DCL(-) Argentina, Brasil (pre OBD-II) 1997-2000
12. -
13. -
14. CAN low (ISO 15765-4 and SAE-J2234)
15. L line of ISO 9141-2 and ISO 14230-4
16. Battery voltage

Enne, kui tootjad olid kohustatud antud pistiku kasutusel võtma, võis autol olla sellele standardile vastav piskik, kuid ei pruukinud olla juhi kohalt käeulatuses (näiteks võis asuda kapoti all).

*2.2 BMW 20 PIN
Emane pool, auto küljes.












14. Battery power
15. ISO 9141-2 L Line
17. ISO 9141-2 K Line
19. GND
20. ISO 9141-2 K Line

*2.3 MERCEDES BENZ 38 PIN
1. GND
3. Battery Power
15. ISO 9141-2 K Line

*2.4 AUDI 2X2 (kasutusel 1990- 1995)



*OBD II standardile mittevastavtele pistikutele on vaja üleminekut OBD II'le

Üleminekud näevad välja sellised:

BMW 20 PIN












MERCEDES BENZ 38 PIN













VAG (AUDI, VOLKSWAGEN) 2X2

Kommentaare ei ole: